baby

Friday, July 24, 2009

MERAIKAN KEJAYAAN MAK CU OJA DI RESTORAN AYAM PENYET RIA!!!

hari nie saya puasa.. tapi nak cerita gak bab makan.. saya sangat suka ayam penyet... mak aiiihh... meleleh ayaq liuq bila cerita... tu masakan Indon, pehal saya suka sangat? nak kata ada darah jawa, mamak campur siam ada la... baba & oja ada la darah jawa tu... saya tidak?? ermmm?? tah la.. maybe sebab x penah makan makanan jawa kot sebelum nie.. dok pekena menu mamak jer...huhuh


betoi saya x tipu... saya sangat suka ayam penyet.. kalu leh ari2 nak p makan situ.. maks nie kalu makan selera suka berulang.. mau la 2 -3 minggu dok teringin.. lepas tu dah ok la, stop.. tukar selera lain lak berulang2 lagi..huhuh pening laki aku...

mama dok cerita kat MIL nak ajak MIL rasa makan ayam penyet.. yang tekak mama rasa sedap giler tuh.... So baba cakap jom celebrate kejayaan maksu oja kat kedai kegemaran mama...horeeyyy.. harus la saya setuju bangat...

kebetulan lak makcu oja (Kin) berjaya menjejak kan kaki ke menara gading, dapat pula Bidang Perubatan seperti yang diharapkan...Harus la sebagai abang Sulung, baba kena la raikan kejayaan adik bongsu beliau... Tahniah Kin, harap2 makcu oja dapat menempuhi 5 tahun yang mencabar demi mencapai cita2 beliau sebagai seorg Pakar Bedah... sib baik dekat je kat UM, tiap2 minggu bole pi jenggok... kalu x mau sedih skali tengok MIL kesedihan merindui puteri tunggal beliau...

dah la membebel, jom layan gambo2... zasss...

kat sini menu dia nak kena tulis/tanda sendiri pe yang kita nak oder, skali dapat kat oja lak yang melebih nak lukis....huhuhuh


so cam biasa.. mama kena melayan beliau.. siap kat situ saya kena lukis sambil menyanyi... bulat kecil, bulat kecil bulatan besar....bla bla.. last sekali.... gali lobang2x anak beruang... korang tau x lagu nie? harus tau kan... (tp slow je la nyanyi sebab suara sumbang...hihi)

nie dia yg kami oder... memang pueh ati beb!


Dia punya pecal... perghh.. memang layan beb...maks suker...


Sup rauwon... sedap gak...(mmg rasa herba + bole panaskan badan)


Udang penyet baba punya.. coz dia x suka ayam...


Ayam penyet mama punya... sambal dia sy x makan sebab sangat pedas.. sy kasi kat baba oja coz dia suka pedas...

~oja makan nasik ngan isi ayam je...+ kuah sup....
~tepi tu, tudung itam makcu oja....yang diraikan... congrate!!

Nah hai.. selesai.... blurrrppp... alhamdulilah....kenyang...


posing dulu sebelum pulang.. mahap la ye gambo gelap, dah x bole edit sebab kami p malam....

 
template by suckmylolly.com header edited by mama oja layout edited by mama emma haloscan edited by mama jua